Про компанію
Вперше спробувавши в юнацтві огидний смак стандартної радянської кави під феноменально креативною назвою «Кава натуральна мелена. Вищий сорт», ми надовго відбили собі бажання пити каву взагалі. Однак наприкінці 90-х на ринок України, немов рідкісні перлини, стали ні-ні, та й заходити спонтанно гарні сорти кави, які реально змушували заплющувати у задоволенні очі.
Ми пам’ятаємо, як першу феноменально смачну чашку свіжозвареної кави ми випили у Львові, де у 2000 році робили дійсно відмінний напій, а не ось це все, що зараз. Тоді на нас зійшло осяяння: при «Совєтах» кави не було взагалі, це були суцільні мелені жолуді зі смаком розчарування.
Смак концентрованого блаженства в чашці нас вразив настільки, що вибір того, чим займатися в житті професійно, відпав сам собою. Через кілька років співзасновники компанії разом працювали бариста, професія яких близько 20 років тому називалася «бармен» чи «офіціант». Але стан українського кавового ринку був у ті часи настільки плачевним, що сформувалося рішення – їхати за знаннями туди, де каву дійсно цінують, люблять та обожнюють. Та можуть відрізнити заварену мелену від розчинної «Галки» за гривню-пісят.
У 2009 році ми працювали в самому серці Європейського кавового виробництва, що бере витоки з 1960-х років: в Італії, на фермі Ionia (офіційна назва компанії – Torrefazione IONIA S.p.A.). Ця сицилійська компанія сьогодні управляється вже 3-им поколінням однієї сім’ї. І, не дивлячись на великий конгломерат, в який Ionia виросла за 60+ років, вона все так же ж само уважно відбирає краще зерно для своїх клієнтів, справедливо вважаючи, що саме вони – найбільша цінність, кити, на яких стоїть земля їх бізнесу.
Починаючи з самого низу, займаючись спочатку повністю некваліфікованою працею, такою як вантажники, ми перенесли не одну сотню тон кави в мішках на своїх спинах. За 7 років роботи ми пройшли по всіх сходинках виробництва, завершивши свій шлях обсмажувальниками. Тепер ми бачили та знали все – від того, як із землі показується перший паросток кущу, на якому через роки будуть червоніти ягоди, до найдрібніших нюансів мокрої та сухої обробки, попутного виробництва каскари, та обсмажування під всі методи заварювання кави.
Відчувши силу Супермену
бізнесмену у власних руках, ми повернулися додому в Україну, щоб почати
по-справжньому гарний кавовий бізнес тут. Адже ми прагнули реалізуватися! З
2016 року, втомившись від неефективності системи доставки кави до України та від
засилля робусти, що видається тут за арабіку, а то й ліберіку, ми вирішили
придивлятися до прямих постачань зерна від фермерів. Сьогодні ми не те, щоб
зовсім не шануємо робусту (адже вона здатна значно зміцнити смак такої «просипайки»
як еспресо), але намагаємося давати нашим клієнтам тільки найкраще (до списку
чого робуста, як відомо, не входить).
Протягом років скрупульозної роботи ми шукали тих, хто не просто вирощує каву, щоб отримати грошей. А тих, хто любить власну справу так, що не втомлюється про неї говорити. Ми шукали таких же повернених фанатів власної справи, як й ми самі. Тих, кому можна було б довірити найважливішу складову бізнесу: якість зерна.
З 2017 року ми регулярно їздимо до кращих, на нашу думку, кавових країн: Ефіопії, Колумбії, Бразилії (і в цілому до Південної Америки). Першою причиною для наших географічних рішень, звичайно ж, виступає ідеальна висота для вирощування кави:
- Колумбія має 2644 м над рівнем моря (в Боготі);
- Бразилія – 1200 м в Центральному нагір'ї Бразилії, але кращі сорти вирощують фамільні фермерські господарства, з якими ми співпрацюємо, що розташовані вище 1600 м;
- Ефіопія – дуже високогірна країна, адже в ній середня висота над рівнем моря – 1330 м;
- У Південній Америці в т.зв. регіонах («Тепла земля») росте майже уся кава – на висоті 900-1800 м.
Частина фермерів, з якими ми працюємо, стали майже що сім’єю для нас. Коли ми летимо до них в черговий раз, перетинаючи океан, ми веземо для них українські іграшки та солодощі для їхніх дітей, а їм самим – відмінні напої місцевого виробництва. Будучи на місці, ми насолоджуємося ароматами зростаючої кави, купаємося в холодних річках, що несуть вологу їх плодам, що сягають стиглості, та намагаємося заварити зерно з однієї й тієї ж плантації 10-20 різними способами, щоб зрозуміти, що підходить найкраще саме для нього. Назад ми веземо цінне зерно, домовленості про майбутні постачання, та інформацію про те, як справи з нашими локальними експериментами.
До речі – ми ж вам ще не розказали про експерименти! Ми почали їх у 2018 році. Перш за все, ми пробуємо нові способи ферментації кави на плантаціях, щоб грати на смаках зерен, створюючи ті аромати й смаки, яких чи немає на ринку України, чи які стоять шалено дорого, продаючись як «спешелті кава». Ми вважаємо, що як золото має коштувати тільки золото, а тому створюємо смаки, реально доступні всім. Саме тому ми можемо стверджувати, що Coffee Story – це більше, ніж просто кава (як написано на головній сторінці нашого сайту. Й на інших сторінках також).
В процесі наших пошуків ми не забуваємо просто подорожувати (чортова Ковідла!), паралельно шукаючи каву, яка не буде пафосно зватися «найкращою», а просто такою, яка нам особисто подобається. Та яку ми можемо поліпшити, спробувавши нові види ферментації, обсмажування, блендування… Якщо нам це вдається, й ми робимо так, щоб наші гості й клієнти так само щасливо мружилися, як в нас це було у 2000 році, ми радіємо, немов діти. Адже цілком може бути, що хтось, випивши чашку в нас, захоче піти за нашими слідами (а, скоріше, пройти власним шляхом, адже світ кави сьогодні змінюється частіше, ніж встигаєш моргнути).
Сьогодні ми даруємо тепло свіжозавареної свіжообсмаженої свіжозмеленої кави тисячам людей щомісяця, продаючи більше 2 тон продукту (тоді як наш український бізнес починався всього з 70 кг за квартал). Ми раді, що наш бізнес розширюється, як розширюються наші горизонти, географія наших поставок та міжнародних знайомств. А що ще потрібно людині для щастя, як не улюблена робота, часті подорожі за новими враженнями, та ходьба по невторованим доріжкам?




