безкоштовна доставка
при замовленні від 1200 грн.

Складаємо осіннє меню для кафе чи ресторану

Осінь золота — улюблена пора багатьох людей. Наприкінці літа – на початку осені дозріває величезна кількість фруктів та овочів, які люди їдять і додають до напоїв. Холодіє, а тому ми всі хочемо зігрітися, насититися вітамінами та іншими корисними речовинами напередодні зими. Поєднання цих факторів ідеально сприяє розробці осіннього меню у закладах сфери КаБаРе.


Передумови та принципи формування осіннього меню

У холоднішу пору року люди інстинктивно тягнуться до гарячих напоїв та більш солодкої їжі; виникає потреба в збільшених дозах вітамінів та чимось смачненькому, що виражається в тязі відвідувачів кафе та ресторанів до замовлення зігріваючих страв і напоїв. Більшість відвідувачів готові платити більше за новий сезонний продукт кави в зернах, якщо він їм подобається, а спробувати новинку хоча б раз схильні близько 60% клієнтів.

Внесення різноманітності в меню фактором сезонності дозволяє досягати кількох цілей. Це збільшує інтерес людей до закладу, збільшує доходи (чи принаймні може утримати їх на тому ж рівні в непростий час ковідів і воєн), та дозволяє активніше використовувати сезонні пропозиції регіональної сільгосппродукції, до якої належать деякі сумісні з кавою ягоди, овочі та фрукти.

Звичайно ж, не варто сліпо копіювати навіть дуже успішні напої конкурентів з арабіки чи робусти, наприклад, гарбузовий латте Старбаксу, як мінімум, через регіональні особливості смаку споживачів та особливості вашої країни і клімату. Натомість буде чудовою ідеєю зробити кавові напої, які допоможуть імунітету, як із чистого зерна, так й з купажів арабіки та робусти.

Так, вітаміном С багаті:

• полуниця;

• цитрусові;

• чорна смородина.

 

Антиоксидантами багаті:

• обліпиха;

• чорниця;

• вишня;

• чорноплідна горобина.

 

А ще можна додати до напоїв мелені горіхи:

• кедрові (багаті мінералами і цинком);

• мигдаль (вітамін Е, антиоксиданти);

• фундук (протизапальний);

• бразильський горіх (селен).

 

Додавання більшості спецій можна залишити за дужками (тобто не класти їх у напої за замовчуванням). Відмінними осінніми спеціями будуть переважно ті, які додаються до грогу/глінтвейну: кориця, мускатний горіх, кардамон, аніс, цитрус. Лакрицю можна додавати за бажанням, тому що не всім подобається її смак, як й смак солоної карамелі, кленового сиропу чи арахісу.

Восени клієнти воліють купувати каву в Інтернет-магазині coffeestory.in.ua більше з обсмажуванням під молоко, ніж з обсмажуванням під еспресо. Врахуйте, що не всі вищезазначені додаткові інгредієнти поєднуються з молоком (варто викреслити свіжі цитрусові та ряд ягід, від яких молоко згортається). Зате до нього чудово підходять «темні», «коричневі» смаки шоколаду, какао, кориці, духмяного перцю, кавового сиропу, карамелі, а також вершки та м’ята. Ваніль, до речі, підходить для меню будь-якого сезону, але в осінньому ще й чудово підкреслює інші аромати.

Для отримання більш складних та неординарних смаків можна робити добавки мелених злакових (зазвичай обсмажених до темного, карамельного рівня), більш рідкісні види цукру, ніж цукор-пісок (тростинний, пальмовий, сорговий, кленовий, виноградний, солодовий) чи мед (якого теж може бути запропоновано кілька видів). Цього сезону популярні ще й темні некислі ягоди, груша, кокос, крем-брюле та мафіни (брауні). Рекомендується експериментувати з цукровим печивом як у вигляді смаку, який додається до чашки, так й у вигляді випічки, яка подається разом з кавою.

 

Що взяти до уваги при створенні осіннього меню?

Якщо ви завжди використовували чисте зерно, тобто, без додаткової ферментації, подумайте, можливо, осінь і прийдешня зима — це гідний привід для того, щоб ввести в свій асортимент каву з бочки? Крім самостійного насиченого та незвичайного смаку, більшість такої кави чудово підходить для напоїв з алкоголем. Крім тієї обставини, що вони зігрівають через додані до них нові компоненти та свою температуру, алкоголь дає додатковий градус. Втім, аромат алкоголю (проте не градус) буде в них присутнім завжди завдяки додатковій ферментації, яка дозволить вам вигідно відрізнятися від конкурентів, створюючи більш високу складність смаку. Такий різновид кави буде відмінним із темним ромом, горілкою, Бейлісом чи куантро.

Купуючи у нас фермерську каву чи органічну каву для задоволення запитів більш вимогливої частини вашої клієнтури, орієнтуйтеся на те, що продукт на виході не повинен бути занадто складним, і не повинен забивати унікальні ноти смаку, але має підкреслювати їх. Наприклад, якщо у тому чи іншому лоті придбаної кави виражена вишня, логічно буде підкреслити її вишневим сиропом, джемом чи свіжою ягодою. Ноти яблука чудово будуть підкреслені печеним яблуком у вигляді пюре, прикраси чашки чи випічки з таким смаком. Тоді як експериментувати з елітною кавою в будь-якому новому меню буде лише марнотратством через її ціну і повну самодостатність унікального смаку.



Врахуйте, що склад нового напою не повинен бути надто довгим та складним для бариста, щоб не створювати черг. А самі бариста вашої компанії мають завчасно пройти навчання з приготування нових напоїв у асортименті. Щодо останнього, то, щоб не бентежити людей вибором, який може здатися надто великим, не варто вводити більше 4-5 нових позицій для кафе малого та середнього розміру та не більше 1 сторінки меню для великого закладу чи ресторану.

Виходьте з принципу ціноутворення — як за вартістю інгредієнтів, які ви хочете бачити в новому напої, так й за ціною результату — залежно від цінової категорії, в якій ви ведете свій бізнес. Й завжди буде доцільним не випускати з уваги той момент, що простіші напої купуються клієнтами більш охоче і часто, ніж складні. А щоб на новинки звернули увагу, крім вербальної реклами при замовленні, варто сезонно скоротити асортимент, прибравши кілька найменш популярних позицій минулих сезонів.